ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟ ΤΟΥ ΕΡΓΟΥ

α. (αναφορά του συνοπτικού τίτλου κάθε δράσης)

(1). Χαρτογραφική μελέτη νήσου Κέας

(2). Έρευνα για τα μνημεία του νησιού

(3). Σχεδίαση και κατασκευή μακετών του νησιού και των μνημείων

(4). Δημιουργία μακέτας φάρμας Εναλλακτικού Τουρισμού

(5). Δημιουργία ταινίας ντοκιμαντέρ

(6). Παρουσίαση στην ιστοσελίδα του σχολείου και σε ανοιχτή εκδήλωση.

 

β.(αναλυτική περιγραφή κάθε δράσης και του τρόπου διεξαγωγής της)

 (1) Χαρτογραφική μελέτη νήσου Κέας

Η δράση θα υλοποιηθεί από μαθητές της Γ ΕΠΑ.Λ. του Τομέα Δομικών  Έργων , Δομημένου Περιβάλλοντος και Αρχιτεκτονικού Σχεδιασμού, στα πλαίσια του μαθήματος Εφαρμογές Γεωπληροφορικής στα Τεχνικά Έργα της Γ ΕΠΑ.Λ.  Θα συγκεντρωθούν χαρτογραφικά δεδομένα για την Νήσο Κέα και θα αποτυπωθούν σε διανυσματικό χάρτη στο πρόγραμμα QGIS, ώστε να εξαχθούν συμπεράσματα. Τα θέματα στα οποία θα επικεντρωθούμε θα είναι οι διαδρομές της Κέας και τα εκκλησιαστικά μνημεία.

Στην Κέα υπάρχει ένα δίκτυο μονοπατιών συνολικού μήκους 36 χλμ., χαρακτηρισμένο ως «Δίκτυο Διαδρομών Πολιτιστικού Ενδιαφέροντος».  Πολλές από τις διαδρομές ήταν μέρος του οδικού δικτύου που συνέδεε τις τέσσερις πόλεις-κράτη και παρουσιάζουν έντονο ιστορικό και αρχαιολογικό ενδιαφέρον.  Οι διαδρομές περνούν επίσης από παραδοσιακές πετρόκτιστες πηγές και γραφικά εκκλησάκια, καθώς και από άλλα πολιτιστικά μνημεία του νησιού. Υπάρχουν στο νησί 235 εκκλησίες και εκκλησάκια καθώς και κάποια προσκυνήματα σε τόπους συνδεδεμένους με θαύματα και Αγίους, τα οποία δεν είναι χαρτογραφημένα.

Θα συγκεντρωθούν στοιχεία και θα αποτυπωθούν οι σύγχρονες τουριστικές πεζοπορικές διαδρομές και  το οδικό δίκτυο.  Επίσης θα καταγράψουμε τα εκκλησάκια δημόσιου χαρακτήρα (πάνω από 50 είναι ιδιωτικά),  με το όνομα του Αγίου. Τα σημαντικότερα και τουλάχιστον στην περιοχή της Ιουλίδας ομαδοποιώντας τα ανά μέγεθος και αρχιτεκτονικό τύπο. Επίσης εφόσον μπορέσουμε να τα συγκεντρώσουμε θα χρησιμοποιήσουμε γεωγραφικά δεδομένα για την Κέα όπως τα όρια των οικισμών που την αποτελούν, τις περιοχές με υπόγεια ύδατα και τις υψομετρικές καμπύλες που σχηματίζουν το ανάγλυφο του νησιού.

Επόμενη φάση θα είναι η εξαγωγή συμπερασμάτων και η παρουσίαση μέσα από τους χάρτες που θα δημιουργήσουμε με την βέλτιστη οπτικοποίηση ώστε να μεταφέροντα άμεσα τα μηνύματα.

 

(2) Έρευνα για τα μνημεία του νησιού 

Η δράση θα υλοποιηθεί από τους μαθητές της Α ΕΠΑΛ στο πλαίσιο του μαθήματος Ζώνη Δημιουργικής Δραστηριότητας. Οι μαθητές θα μελετήσουν βιβλιογραφία για την ιστορία του Νησιού και θα συντάξουν παρουσιάσεις με κείμενα και φωτογραφίες για τα σημαντικότερα ιστορκά μνημεία του νησιού. Συγκεκριμένα τα μνημεία με τα οποία θα ασχοληθούν είναι τα παρακάτω.

- Αρχαία πόλη της Καρθαίας.

Περιλαβάνει το Ναό της Αθηνάς, το Ναό του Απόλλωνα, τα τείχη και το θέατρο

- Νερόμυλοι

- Προιστορικός οικισμός Ειρήνης

- Γλυπτό μνημείο Λέοντος

- Φάρος

- Παλαιό Γυμνάσιο Ιουλίδας (κτίριο Τσίλλερ)

- Παλαιό Δημαρχείο (κτίριο Τσίλλερ)

 

(3) Σχεδίαση και κατασκευή μακετών

Στην παρουσίαση τόσο των οδικών δικτύων της Κέας όσο και των μνημείων και την χωροθέτησή τους στο νησί, θα συνεργαστούν τα τμήματα Α ΕΠΑΛ, και Β και Γ ΕΠΑΛ του Τομέα Δομικών  Έργων , Δομημένου Περιβάλλοντος και Αρχιτεκτονικού Σχεδιασμού, αλλά και το τμήμα μηχανολόγων της Γ ΕΠΑΛ, δημιουργώντας μινιατούρες μνημείων από διάφορα υλικά.  Οι μαθητές της Α? στο πλαίσιο των μαθημάτων Ζώνη Δημιουργικής Δραστηριότητας και Τεχνολογίας θα κατασκευάσουν μακέτα του νησιού και μινιατούρες μνημείων του Νησιού τα οποία μελέτησαν και θα τα τοποθετήσουν στην μακέτα. Οι μαθητές της Β και Γ, στα πλαίσια του μαθήματος Σχεδίαση με Ηλεκτρονικό Υπολογιστή, θα σχεδιάσουν κάποιους από τους αρχιτεκτονικούς τύπους από τα εκκλησάκια, τα οποία θα εκτυπώσουν σε τριδιάστατο εκτυπωτή και θα μπορούν να χρησιμοποιηθούν επίσης σαν ορόσημα στην μακέτα του νησιού. Επίσης   οι μαθητές της Β και Γ θα επιλέξουν 2 η περισσότερα από τα χαρακτηριστικά μνημεία του νησιού, όπως οι ναοί της Καρθαίας, ή το παλιό δημοτικό σχολείο που έχει σχεδιαστεί από τον αρχιτέκτονα Τσίλλερ, για να σχεδιαστεί και να εκτυπωθεί, τόσο ως κατόψεις και όψεις, όσο και ως τριδιάστατη μακέτα σε μεγαλύτερο μέγεθος με περισσότερη λεπτομέρεια.

 

(4)Δημιουργία μακέτας φάρμας Εναλλακτικού Τουρισμού

Θα δημιουργηθεί μακέτα μιας φάρμας που θα περιλαμβάνει ξενώνα, χώρους για εκτροφή ζώων,  χώρους καλλιέργειας οπωροφόρων δέντρων,χώρους  παραγωγής γαλακτομικών προιόντων και παρασκευής παραδοσιακών γλυκών κουταλιού, καθώς επίσης  και πωλητήριου.

 

(5) Δημιουργία ταινίας ντοκιμαντέρ

Θα δημιουργηθεί ένα βίντεο – ντοκυμαντέρ, το οποίο θα παρουσιάζει όλη την έρευνα της δράσης, τις πληροφορίες για τα μνημεία, και τους χάρτες που θα έχουν δημιουργηθεί. Θα αποτελείτε κυρίως από εικόνες, ενώ  παράλληλα θα υπάρχει φωνητική παρουσίαση των συμπερασμάτων. Στο βίντεο θα εντάξουμε λήψεις από τα μνημεία του νησιού τα οποία θα επισκεφτούμε και κάποιες από τις διαδρομές, καθώς και συνεντέυξεις  από ανθρώπους , όπως υπάλληλους στο αρχαιολογικό μουσείο, ή ανθρώπους που έχουν συγκεντρώσει ττα τελευταία χρόνια στοιχεία για τα εκκλησάκια ή την ιστορία του νησιού. Στην δράση αυτή  συμμετέχουν όλοι οι μαθητές του σχολείου, καθώς οι βιντεοσκοπήσεις και κάποιες συνεντεύξεις μπορούν να πραγματοποιηθούν στις σχολικές εκδρομές. Σκοπεύουμε να πραγματοποιήσουμε εκδρομές στο λαογραφικό και βιομηχανικό μουσείο του νησίού, με πιθανή πεζοπορία στους μύλους, εκδρομή στην Αρχαία Καρθαία η οποία επίσης απαιτεί πεζοπορία, και στον πύργο της Αγίας Μαρίνας και την γύρω περιοχή. Αυτά είναι τα σημαντικότερα μνημεία του νησιού, τα οποία μεγάλο μέρος των μαθητών δεν έχουν επισκεφτεί. Επίσης,θα ζητηθεί από όλους τους μαθητές να προσκομίσουν φωτογραφικό αρχείο από τα μνημεία της Κέας εάν τυχόν έχουν σπίτι τους. Τέλος θα περιλαμβάνει φωτογραφίες ή βίντεο από την διαδικασία κατασκευής των μακετών.

 

(6) Παρουσίαση στην ιστοσελίδα του σχολείου και σε ανοιχτή εκδήλωση.

Όλη η δράση θα παρουσιαστεί στην ιστοσελίδα του σχολείου. Θα υπάρχει δυνατότητα κάποιος να επιλέξει την κατηγορία πληροφοριών που επιθυμεί και να εμβαθύνει σε αυτή. Θα ανέβουν επίσης τα βίντεο που θα προκύψουν από την δράση.

Στο τέλος της σχολικής χρονιάς θα γίνει μια εκδήλωση ανοικτή στο κοινό όπου με την βοήθεια  βιντεοπροβολέα  θα γίνει παρουσίαση της δράσης. Επίσης θα γίνει προβολή του ντοκιμαντέρ και έκθεση των μακετών.